Ako šikovne zariadiť detskú izbu

Námornícka kajuta, strašidelná jaskyňa alebo hrad pre princeznú vaše dieťatko síce v prvej chvíli nadchne, do budúcnosti to však môže byť niečo, kvôli čomu sa budú hanbiť pozvať si kamarátov. Postupom času dieťa totiž zmení nároky aj záľuby a nebude chcieť bývať v "bábätkovskej izbe". Zariadiť mu však pokoj, ktorý by bol hoden dospelého a nemusel sa v priebehu ďalších desiatich rokov meniť, by bola tiež chyba. Ako to teda urobiť tak, aby vás budúce úpravy detskej izby nezruinovali?

KVALITNÝ NÁBYTOK

Investujte do kvalitného nábytku, ktorý bude v nadčasových farbách, ako je biela, šedá, béžová. Tie už potom hravo doladíte doplnkami, ktoré navyše môžete ľahko meniť. Zároveň dbajte na to, aby bol detský nábytok z odolného, ľahko udržiavateľného a nezávadného materiálu. Do detskej izby rozhodne nepatria materiály, ktoré sú studené na dotyk (napríklad sklo), zadržujú nadbytok prachu alebo obsahujú zdraviu škodlivé chemikálie. Pretože sa deti rady hrajú na zemi, je dobré voliť podlahu z prírodných materiálov, ako napríklad drevo.

RASTÚCI NÁBYTOK

Aby ste nemuseli písací stôl a stoličku meniť každé dva roky, kúpte rastúci detský nábytok. Ide o špeciálny druh nábytku, ktorý je možné výškovo nastaviť, a "rastie" tak s dieťaťom. Pri stole možno nastaviť výšku dosky a pri niektorých modeloch aj jej sklon. U stoličky je bežný piest umožňujúci nastaviť výšku sedu, ale dieťa tiež potrebuje mať opretou bedrovú chrbticu. Preto by mala mať stolička aj nastaviteľný mechanizmus v tejto oblasti. Vhod prídu podrúčky a nezabudnite na kolieskové päťramenné podnožie.

NEPODCEŇTE FARBY

Nábytok voľte v neutrálnych odtieňoch, ktoré umožňujú kombináciu s pestrejšími farbami. Tie by sa mali objavovať skôr na doplnkoch, ktoré ľahko zmeníme a sú stále podstatne lacnejšie než väčšie kusy nábytku. Vezmite do úvahy psychológiu farieb - zatiaľ čo malé deti môžu mať pestré až krikľavé odtiene, ktoré prebúdzajú myseľ k akcii, staršie deti už môžu tieto farby namáhať a unavovať. Odtiene teda voľte s ohľadom na vek a pohlavie dieťaťa.

Autor reklamnej PR správy: Copywriter / copywriting TEXTO