Biznis, ktorý predstavujú záhradné chatky zažíva v poslednom období výrazný rast. Je všeobecne známe, že všelijaké záhradné domčeky, chatky, terasy či dokonca hojdačky začali byť súčasťou takmer každej záhrady. Prečo je to tak? Je to celkom jednoduché. Čoraz viac ľudí túži po dome so záhradou či aspoň nejakom mieste, aj mimo domu, kde by mohlo aspoň pár dní relaxovať a vychutnávať krásu prírody, či záhrady plnými dúškami. Práve tieto záhradné komponenty im poskytujú jedinečnú príležitosť zaobstarať si to, po čom túžia.
Firmy, ktorých podnikateľská činnosť obsahuje návrh a realizáciu týchto objektov do záhrady sa teda tešia čoraz vyšším ziskom. Nie je tajomstvom, že tento biznis je pomerne náročný a to z viacerých dôvodov. Je potrebné zamestnať väčšie množstvo ľudí, pretože každý má na starosti inú časť povinností. Jedna vec je navrhnúť záhradnú chatku, či iný komponent do záhrady. Na to sa špecializujú návrhoví dizajnéri, ktorí po konzultácii s architektmi vykúzlia vašu chatku presne podľa vašich predstáv. A tu už sú potrebné hneď ďalšie dva typy zamestnancov, a to tí, ktorí sa postarajú o realizáciu záhradnej chatky, teda ju z materiálu, ktorý majú k dispozícii postavia, no a samozrejme, ako inak, dohliada na nich nejaký vedúci, či manažér, ktorý má na starosti nie len hladký priebeh stavby chatky, ale aj platbu od klientov, či presvedčenie sa o ich maximálnej spokojnosti.
Podnikatelia, ktorí podnikajú v tejto oblasti sa ale nesťažujú na zložitejšiu organizáciu či vyššie náklady na materiál, ktoré rok od roka stúpajú. Sú spokojní, pretože spolu s týmto sa počet klientov, ktorí majú záujem o ich produkty neustále zvyšuje, a tak majú o prácu postarané. Viac zákaziek samozrejme prijímajú v lete, pretože práve vtedy je obdobie, kedy ľudia radi trávia čas na záhrade spolu s rodinou a chcú mať čosi, čo ich pobyt v záhrade ozvláštni a spríjemní. V zime je takzvané hluché obdobie, kedy je týchto zákaziek pomenej, to však podnikateľom nevadí, pretože financie zabezpečené v lete im pokojne vydržia do nasledujúcej jari, kedy sa potom ponuky na prácu znova začínajú pozvoľna objavovať.
Tento biznis je však aj náročný a to hneď z dvoch dôvodov. Prvým je samozrejme stále rozrastajúca sa konkurencia, ktorá sa objavuje vďaka čoraz väčšiemu dopytu po záhradných komponentoch tohto typu. Vznikajú nové a nové firmy, ktoré prichádzajú s rôznymi trikmi ako sa udržať na trhu a vedieť predať svoje produkty. To na druhej strane vyhovuje zákazníkom. Tu sa však dostávame k dôvodu číslo dva, ktorým sú zvyšujúce sa nároky zákazníkov na tieto firmy. Isteže má všetko svoje pre a proti, no faktom stále zostáva, že v tomto druhu biznisu sa oplatí podnikať.